website statistics

ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان

ماساژ درمانی قدمتی هزار ساله دارد كه بسياري از فرهنگ‌های باستانی مختلف از جمله هندوها، ایرانی‌ها و مصری‌ها از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند.در عصر حاضر نيز ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها، آرامش، تسکین استرس، تسکین درد، درمان آرتریت، بورسیت، خستگی، فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و سایر بیماری های به اثبات رسيده است.

در مطالب قبلي سايت بارها از تاثير ماساژ و تکنیک های آن بر سیستم گردش خون، سیستم اسکلتی عضلانی، عصبی و تنفسی گفته ايد. ماساژورهاي پرتابل با تاكيد بر تمرینات کششی و اصلاح وضعیت بدن براي نوزادان، سالمندان، علاقه مندان به ورزش، کارکنان اداری و در كل همه سنين مناسب است.

اگر هنوز به نقش ماساژ در سلامتي تان شك داريد،با مقوله ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها بيشتر آشنا خواهيد شد.

ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها

  • تقويت گردش خون

يكي از دلايل ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها تقويت گردش خون است.شايد جالب باشد بدانيد،عدم خون رساني مناسب بدن نيز نوعي بيماري است كه سرعت خون رساني به اندام هاي حياتي را كاهش مي دهد اما با افزايش جريان خون علاوه بر اين كه ورم و التيام عضلات كاهش مي يابد بلكه گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی با سرعت بيشتري در بدن توزيع مي شود.

  • درمان آرتروز زانو

ماساژور پرتابل با كشش عضلاني آرتروز زانو را تسكين مي دهد.مبتلایان به آرتریت زانو که جلسات ماساژ درمانی یک ساعته را به مدت هشت هفته انجام دادند، درد، سفتی و عملکرد فیزیکی بدن بهتري داشتند.

  • كاهش علائم آرتریت

ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها آنقدر زياد بوده است كه برای درمان علائم مختلف آرتریت، مانند درد، سفتی، محدودیت دامنه حرکتی در مفاصل و مشکلات خواب بسيار توصيه مي شود.

خوشبختانه،ماساژ به کاهش درد آرتریت و بهبود انعطاف‌پذیری در عضلات، مفاصل و تاندون‌ها کمک می کند و با افزایش جریان خون در مفاصل آرتروز، بهبود حرکت و کاهش درد کمک می کند. با اين حال،اگر آرتریت روماتوئید (RA) دارید از ماساژ روی مفاصل آسیب دیده خودداری کنید.

  • کاهش میگرن و سایر سردردها

عوامل زیادی از جمله استرس، خستگی و سایر مسائل بهداشتی در درمان سردرد نقش دارند يكي از نقش هاي ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها کاهش علائم سردرد در بیماران مبتلا به میگرن است.

  • سرطان سينه و سایر سرطان ها

يكي از بيماري هايي كه ماساژ پرتابل در بهبود آن نقش دارد.درمان سرطان سينه و  ساير سرطان ها است.ماساژ درمانی به خودی خود سرطان را درمان نمی کند، اما یک درمان مکمل عالی برای درمان های مرسوم سرطان مانند سرطان سينه، پرتودرمانی و شیمی درمانی مي باشد.

  • شیردهی سالم

ماساژ بر روی سینه‌ها، میزان شیردهی را را در زنان افزايش مي دهد.محققان معتقدند ماساژ تأثیر مثبتی در توليد ميزان شير در زنان شيرده داشته است.

  • بهبود کیفیت زندگی

ماساژ بر بهبود علائم و کیفیت زندگی افراد مختلف موثر بوده است. همچنین هنگامی که ماساژ با طب سوزنی ترکیب شد، در بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به سرطان پایانی موثر بود. همچنین نشان داده شد که ماساژ در تسکین ناراحتی معده موثر مي باشد.

  • تخلیه لنفاوی

يكي از مزاياي ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها، مبارزه با عفونت و سیستم لنفاوی است. سيستم لنفاوي قسمت مهمي از بدن است كه مسئول ایمنی و محافظت در برابر بیماری ها است.سیستم لنفاوی علاوه بر مبارزه با عفونت، مایع لنفاوی را از بافت‌های بدن به داخل خون منتقل می‌کند كه سبب دفع شدن مواد زائد و سموم از بدن مي شود.

  • تحرک بهتر مفاصل

هر گونه استفاده از ماساژور پرتابل روی ماهیچه ها به بهبود حركت مفاصل کمک می‌کند و در بهبود انعطاف پذیری و کاهش سفتی عضلات بدن مؤثر هستند.

ماساژور پرتابل و نقش آن در درمانسوالات متداول

آيا ماساژ پرتابل بر سفتي عضلات تاثير دارد؟

ماساژ بعد از تمرین ورزشي از سفت شدن عضلات جلوگیری می‌کند و اسید لاکتیک و مواد زائد را كاهش و گردش خون را افزایش می‌دهد كه براي سلامتي بسيار مهم است.

ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها واقعا موثر است؟

ماساژور پرتابل روزانه به درد عضلانی، بهبود خلق و خو، سم زدایی، عملکرد عضلات، کاهش استرس و در كل سلامتي بدن كمك مي كند.

 

چه مدت مي توانم از ماساژ پرتابل كنم؟

30 ثانیه تا 5 دقیقه هر عضو بدن را مي توانيد ماساژ دهيد و اين روند را در روز چند بار تكرار كنيد.

نتيجه گيري

حتما تا اينجاي مقاله پي به ماساژور پرتابل و نقش آن در درمان بیماری ها برده ايد. ماساژ پرتابل برای افراد مبتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی در مقایسه با هر روش درمانی ديگر موثر است و شانه درد و آرتروز زانو را کاهش می‌دهد. در كل،ماساژ درمانی به‌عنوان یک درمان مستقل در برخی از بیماری‌های اسکلتی عضلانی باعث کاهش درد و بهبود عملکرد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *