website statistics

ماساژ آرامش بخش

ماساژ آرامش بخش يا ریلکسی درماني براي کل بدن است که به آرامش كل بدن كمك مي كند.غالبا بیشتر انواع ماساژها آرامش بخش هستند  اما تنها هدف ماساژ ریلکسی كه يكي از كامل ترين و راحت ترين ماساژها، آرامش بخشیدن به كل بدن است.

ماساژ آرام بخش يا ریلکسیشن معمولاً درماني براي كل بدن با استفاده از انواع تکنیک های ماساژ از جمله ضربات ، ورز دادن و تكنيك هاي ديگر است . يكي از دلايلي كه بايد ماساژ آرامش بخش را تجربه كنيد اينكه بعد از ماساژ روزها احساس خستگي نكنيد.تعابیر مختلفی از ماساژ آرامش بخش وجود دارد و مي توان آن را مترادف ماساژ سوئدی دانست. همونطور كه مي دانيد اين نوع ماساژ توسط درمانگر مستلزم هزينه هاي زيادي است اما با خريد يك صندلي ماساژ خوب كه تكنيك هاي يك ماساژ آرامش بخش را داشته باشد حسي خستگي ناپذير داشته باشيد.

ماساژ آرامش بخش چيست ؟

تمرکز اصلی ماساژ آرامش بخش، کاهش استرس و آرام کردن ذهن و بدن است. در مقایسه با ماساژ درمانی هاي ديگر اين نوع ماساژ از نظر تسکین درد، شکلی کمتر خاص از فیزیوتراپی است و درماني براي زندگی پرمشغله ای که امروز داریم همراه با استرسی که در بدن و ذهن است. این سبک ماساژ  علاوه بر اين كه به سلامت روحی و روانی شما کمک می کند، ذهن و سيستم عصبي را آرام می کند و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. در كل،ماساژ آرامش بخش درماني بدون درد و راهی موثر برای کاهش استرس و آرامش ذهن و بدن است.

انواع ماساژ آرامش بخش

ماساژ ریلکسی از حرکات ریتمیک و روان استفاده می کند تا به شما کمک کند بدن و ذهن خود را آرام کنید و با كاهش سطح هورمون استرس “هورمون های شادی” مانند سروتونین و دوپامین را افزایش مي دهد.اگر با یک سبک زندگی پر استرس سر و کار دارید، ماساژ آرامش بخش یک ابزار ارزشمند برای تقویت آرامش، کاهش اضطراب و بهبود بهره‌وری است . انواع ماساژ آرامش بخش عبارتند از:

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع ماساژهای آرامش بخش است كه آرامش را افزایش دهد و سیستم عصبی شما را آرام کند.

  • ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق با ماساژ بر روي لایه های عمیق تر عضله و بافت همبند تنش عضلانی خاص، اسپاسم یا درد را كاهش مي دهد.

ماساژ آرامش بخش با صندلي ماساژ يا ماساژور

یک ماساژ آرامش بخش با استفاده از تكنيك هاي صندلي ماساژ به شیوه ای ملایم بر روی پوست و به دنبال خطوط عضلانی (بافت های نرم) بدن به دست می آید. در طول این نوع درمان معمولاً کل بدن ماساژ داده می شود و با ازبين رفتن تمامي دردها یک تجربه بسیار لذت بخش را خواهيد داشت. ورز دادن ملایم و حرکات ریتمیک صاف و طولانی مدت با صندلي ماساژ فواید زیادی برای سلامتی ،آرامش و تسکین بدن طراحی شده است.شايد بگيد چرا به مركز ماساژ درماني مراجعه نكنيم .همانطور كه مي دانيد ماساژ آرامش بخش بايد طولاني مدت انجام شود تا تاثيرات آن را ببينيد كه خب هر با مراجعه به ماساژور علاوه بر هزينه ها زمان را نيز از دست خواهيد داد.مثلا تصور كنيد،  شما شب ها نسبت به روزها بيشترين وقت را براي دريافت ماساژ داريد در اين ساعات تقريبا تمام مراكز ماساژ درماني بسته است و مطمئنا نمي توانيد  ماساژ آرامش بخش را تجربه كنيد.

چرا آرامش بخش براي بدن ضروري است؟

بهبود گردش خون:حرکات نوازش و ورز دادن ملایم روی پوست می تواند جریان گردش خون را بهبود مي بخشد و دفع سموم و مواد زائد را تسریع کند.

  • کاهش تنش عضلانی: تنش عضلانی كه به دلیل یک مشکل وضعیتی مانند (نشستن ساعت های طولانی پشت میز) را می توان با یک ماساژ آرام بخش منظم کاهش داد. خستگی عضلانی ناشی از استفاده بیش از حد ورزش را نیز می توان با انجام ماساژهای آرامبخش منظم تا حد زیادی کاهش داد.
  • کاهش اضطراب و افسردگی: اضطراب و افسردگی به یک مشکل قرن بیست و یکم تبدیل شده است و اکثریت قریب به اتفاق بیماری های روانی در اکثر افراد است. این درمان با ایجاد فضایی آرام و با فواید شفابخش برخی از علائم موارد اضطراب و افسردگی را کاهش مي دهد.
  • بهبود خواب: ماساژ ریلکسی با تسكين درد و اضطراب اختلالات خواب را بهبود مي دهد.

بهبود ایمنی: با کاهش هورمون های استرس بدن بهتر می تواند پاسخ ایمنی بدن براي دفع بیماری یا عفونت بالا مي رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *