website statistics

عملکرد صندلی ماساژ در گردش خون

عملکرد سیستم گردش خون در بدن نقش بسيار مهمي دارد ما براي سالم و قوي ماندن نياز به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به کل بدن است كه كار به عهده سيستم گردش خون است. عملکرد صندلی ماساژ در گردش خون نيز دقيقا همين كار را مي كند و گردش خون ضعيف را كه فقط قسمت های خاصی از بدن مواد مغذی و اکسیژن دریافت می کند را بهبود مي بخشد.

درسته كه گردش خون ضعیف بیماری نیست اما يكي از مشکلات سلامتی است كه متأسفانه، علائم آن تا سال ها غیر قابل تشخیص است.بنابراين  ما بايد عملكرد گردش خون را در بدنمان تقويت كنيم.با پيشرفته شدن علم و فناوري اين وظيفه را مي توان بر عهده صندلی ماساژ گذاشت.

عواملي كه باعث گردش خون ضعیف می شود؟

بدن هر فرد حدود 60000 رگ خونی دارد که همراه با قلب و سایر ماهیچه ها، کل سیستم گردش خون بدن را تشکیل مي دهد،وقتي گردش خون ضعیف باشد،نقاطي از بدن خون رساني نمي شود و جریان خون کند یا مسدود می شود.

ما گردش خون ضعیف را از مواردي از قبيل زير دريافت مي كنيم:

  • رژیم غذایی نامناسب : برخی از غذاهای ناسالم منجر به سفت شدن دیواره رگ ها و جلوگیری از جریان خون سالم می شود.
  • سیگار کشیدن : مواد شیمیایی موجود در تنباکو به دیواره رگ ها آسیب و بر گردش خون تأثیر می گذارد.
  • سن : با افزایش سن، شریان‌هاي خون سفت‌تر مي شود جريان خون كاهش مي يابد.
  • ژن ها : برخی افراد از نظر ژنتیکی بيشتر در معرض گردش خون ضعیف قرار مي گيرند.

خوشبختانه، گردش خون ضعیف را می توان از طریق معاینه فیزیکی، آزمایش قند خون، سونوگرافی یا سی تی اسکن، آزمایش فشار خون یا آزمایش آنتی بادی تشخیص داد.

علائم گردش خون ضعیف

اگر دچار گرفتگی عضلات، درد مداوم پا ، درد و ضربان در بازوها و پاها، خستگی، واریس و مشکلات گوارشی شديد بدانيد كه از علائم گردش خون ضعيف است.

همچنين،گرفتگی عضلات پا در حین راه رفتن و زخم هایی در پاها و انگشتان پا نشانه کمبود خون و اکسیژن به مغز ، مفاصل متورم، سوزن سوزن شدن، ضعف عمومی ، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مشکلات شریانی و عوامل دیگر است.در صورت عدم درمان گردش خون ضعیف فرد مواردي از قبيل لخته شدن خون، زوال عقل و حملات قلبی را تجربه مي كند.

عملکرد صندلی ماساژ در گردش خون و یک راه بعد از ورزش

يكي از راه هاي بهبود گردش خون ضعيف در بدن فعالیت بدنی و ورزش كردن است.از آنجايي كه اين عارضه با افزايش سن اتفاق مي افتد ورزش كردن كمي دشوار است،بنابرين بهترين كار براي ورزش و بهینه سازی گردش خون در خانه استفاده از صندلی های ماساژور است.چندين سال كه صندلي ماساژ امتحان خود را در بهبود گردش خون پس داده است.

در چهل سالگی این بیماری كه هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد همچنين افرادي كه ديابت دارند مستعد اين بيماري قرار مي گيرند،بنابراين عملكرد صندلي ماساژ در گردش خون آنقدر تاثير گذار است كه داشتن آن در هر خانه اي ضروري است.

صندلي ماساژ از چه طريق در عملکرد صندلی ماساژ در گردش خون تاثیر می گذارد ؟

  • با استفاده از فناوریسیکلوتراپی صندلی‌های ماساژ برای کمک به بهبود گردش خون عالی است.
  • برخی از صندلی هاي ماساژ دارای امکانات برقی هستند كه با ماساژ پا بهبود گردش خون را تسريع مي كنند.
  • اکثر ماساژورها دارای ویژگی ها و عملکردهای مختلفی هستند که به شما امکان می دهد نوع و شدت ماساژ مورد نظر خود را در هر نقطه ای از بدن مشخص کنید.  به اين معني كه مي توان اين عملكرد را براي قسمت هايي از بدن كه گردش خون ضعيف دارد اعمال كرد.
  • کارکردن با ماساژورهای صندلیساده است انواع مختلفی از ماساژورهای پا وجود دارد و همه آنها هدف یکسانی را برای بهبود گردش خون فراهم می کنند و عملکرد آن نقاط فشاری روی پاها برای تسکین درد در بافت های نرم آن است.
  • تکنیک صندلي ماساژ فرآیند گردش لنف و گردش خون را بهبود می بخشد.

 

بعداز خواندن این مقاله ( عملکرد صندلی ماساژ در گردش خون ) پسشنهاد می کنم مقاله لاغری با صندلی ماساژور را هم مطالعه کنید

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *