website statistics

با ماساژ لاغر شوید

تقريبا همه ما مي دانيم كه اضافه وزن عوارض سلامتی زیادی از جمله دیابت، بیماری های کلیوی، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، بیماری های قلبی، سکته مغزی و غیره دارد.با وجود روش هاي زيادي از قبيل  داروها، ورزش و رژیم غذایی، اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی یا ورزش هستید، شما می توانید با ماساژ لاغر شوید . اگر اطلاعي از لاغری با ماساژ نداريد،راز اينكه چگونه با ماساژ لاغر شويد را در اين مقاله بخوانيد.

آشنايي كمي با ماساژ درماني

اگرچه ماساژ از زمان تمدن اولیه وجود داشته اما اصطلاح اوليه آن به معني اعمال فشار دادن، مالش و ورز دادن ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها است.

در طول یک جلسه ماساژ، درمانگر به آرامی یا به شدت عضلات و مفاصل را فشار می دهد تا تنش و درد را از بین ببرد و بدن و روح آرام گيرد. بعضی فکر می کنند ماساژ اختراع جديدي است که در جوامع غربی محبوبیت پیدا کرده است. اما تاریخچه ماساژ به تمدن های مصر و چین باستان باز می گردد اولین تاريخ آن 2700 سال قبل از میلاد در چين برمي گردد. ماساژ در نوشته های رومی، به ویژه جالینوس پزشک معروف دهه 1800 از تکنیک های ماساژ براي بيماران خود استفاده مي كرده است.

رابطه ماساژ درماني با كاهش وزن

ماساژ با کاهش وزن رابطه مثبتی دارد ماساژ سطح استرس كه عامل اصلي چاقي است را کاهش می دهد. طبق نظريه پزشكان فکر کردن به یک رویداد استرس زا در آینده باعث ترشح گرلین ، هورمون گرسنگی می شود که فرد را به خوردن بیشتر سوق می دهد.

به طور ملموس تر، ماساژ درد عضلانی را کاهش می دهد. یکی از مهم ترین عواملی که در اثربخشی تلاش های کاهش وزن نقش دارد، متابولیسم است. ماساژ می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و باعث افزایش گردش خون و جریان خون می شود و به پاکسازی مواد زائد سمی و بهبود بدن کمک مي كند و بدين ترتيب باعث کاهش وزن مي شود. 

تاثيرات ماساژدرماني بر لاغري

تاثیر ماساژ،احساس آرامش و کاهش درد را با ترشح اندورفین(مواد شیمیایی مغز (انتقال‌دهنده‌های عصبی) که استرس را كاهش مي دهد) افزايش مي دهد.ماساژ به خلاص شدن از شر چربی های اضافی، کاهش سلولیت و بهبود هضم راهی موثر برای کاهش وزن افراد چاق مي شود. 

مطالعات نشان می دهد ماساژ درمانی به همراه ورزش نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد و سطح هورمون های استرس مانند آدرنالین، کورتیزول و نوراپی نیز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 

فواید لاغري ماساژدرماني

  • کاهش تنش و درد عضلانی
  • بهبود گردش خون
  • تحریک سیستم لنفاوی
  • کاهش استرس
  • آرامش
  • افزایش تحرک و انعطاف پذیری مفاصل
  • کاهش کمردرد
  • بهبود رنگ پوست
  • بهبود آسیب های بافت نرم
  • افزایش هوشیاری ذهنی
  • کاهش اضطراب و افسردگی

 

چگونگي لاغر شدن با ماساژ

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی رایج ترین تکنیک در صندلي هاي ماساژ است كه آن را ماساژ کلاسیک می نامند. این ماساژ توسط مربی سوئدی در دهه 1830 اختراع شد. زمانی که او از ناحیه آرنج مجروح شد، با ضربه زدن (ضربه‌ای) در اطراف قسمت آسیب‌دیده بدنش خود را درمان کرد. بعداً او کل تکنیکی را که امروزه ماساژ سوئدی نامیده می شود، توسعه داد. 

هدف این تکنیک تسکین درد عضلانی از طریق جسمی و ذهنی است.  سفتی عضلات ناشی از فعالیت های معمول روزانه مانند نشستن هاي طولاني مدت در دفتر کار یا تمرین هاي شدید را کاهش می دهد. ماساژ سوئدی برای افرادی که در ناحیه کمر، گردن و شانه ها مشکل دارند بسیار مفید است. همچنين ماساژ  سوئدی با کاهش سطح کورتیزول بدن نقش كليدي در کاهش وزن ايفا مي كند.

این ماساژ از ضربات طولانی، ورز دادن و حرکات دایره ای بر روي مفاصل برای کمک به آرامش و بازیابی سطح انرژی بدن استفاده مي كند. 

  • ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی نوعي ماساژ درماني است كه در حين ماساژ از روغن ماساژ یا لوسیون هايي حاوی روغن‌های ضروری (روغن‌های گیاهی با غلظت بالا) استفاده مي شود. این اسانس ها از عصاره گل ها، میوه ها، برگ ها، پوست درخت و دانه ها ساخته شده است. 

در حین ماساژ، مولکول های اين اسانس ها از طریق پوست جذب می شود و با تأثیر بر سیستم لیمبیک، منطقه‌ای در مغز که درگیر احساسات است، تغییرات مثبتی را در بدن و وضعیت ذهنی ایجاد می‌کند. 

اسانسهای رایج خواص مختلفی دارند مثلا روغن بابونه، اسطوخودوس و شمعدانی آرام بخش هستند. روغن اکالیپتوس، کاج و درخت چای باعث رفع احتقان می شود، روغن رزماری انرژی زا است. روغن یلانگ یلانگ، مریم گلی و گل رز اثرات نشاط بخشی دارند. 

افرادی که به طور منظم از جلسات ماساژ رایحه درمانی را به مدت 6 هفته استفاده مي كنند،داراي کاهش چشمگیر چربی شکم و دور کمر خواهند بود و با کاهش سطح استرس و افسردگی تمایل به پرخوری كاهش مي يابد.

  • ماساژ لنفاوی

 ماساژ لنفاوی به تخلیه مایع اضافی از کمر، مچ دست، مچ پا و پاها كمك می کند و نفخ را کاهش می دهد.

مایع لنفاوی بخشی از سیستم لنفاوی است که به بدن کمک می کند تا مواد سمی را در بدن دفع کند. اگر به دلیلي دچار لنف ادم بدن، می توانید برای ماساژ تخلیه لنفاوی دستی اقدام کنید. این به حرکت لنف در بدن شما کمک می کند و با استفاده از حرکات سبک و موزون، مواد سمی و متابولیک را از بین می برد.ماساژ تخلیه لنفاوی به کاهش چربی ران و شکم کمک مي كند ، برای اینکه ماساژ لنفاوی برای کاهش وزن موثر باشد، باید غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنید. 

  • ماساژ شکم

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ماساژ شکم برای کاهش وزن موثر است و یبوست، نفخ و اسهال را با شل کردن عضلات و بهبودعملکرد دستگاه گوارش بهبود می بخشد. 

  • ماساژ آیورودا

ماساژ آیورودا برای کاهش وزن بسيار محبوب است. این ماساژ باعث تجزیه چربی در بدن می شود. همچنين با بهبود گردش خون ، ماهیچه ها را تقویت و با سفتی بدن مبارزه می کند.  

آیا ماساژ درمانی به تنهایی برای کاهش وزن کافی است؟

ماساژ با تحریک سیستم گوارش و تولید اسید معده، هضم را بهبود می بخشد و باعث سوزاندن چربی می شود. اما شما آنقدر خوش شانس نیستید که فقط با ماساژ برای کاهش وزن به نتایج دلخواه خود برسید. 

اگرچه ماساژ به کاهش وزن کمک می کند، اما اثرات آن پايدار نیست. ماساژ یک درمان مکمل است و باید همراه با درمان هاي ديگري انجام شود.ماساژ به همراه ورزش منظم برای کنترل وزن مفيد است.

خلاصه

اضافه وزن سلامت افراد بسياري را به خطر بیندازد. ماساژ از طريق جریان خون، متابولیسم و ​​ظاهر سلولیت باعث كاهش وزن مي شود. تمام اين اثرات درمانی ماساژ به نوعی در کاهش وزن بدن نقش دارند. اين نكته را در نظر بگيريد كه فواید ماساژ برای کاهش وزن چندان زیاد نیست، اما جلسات منظم همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش فوايد ماساژ براي كاهش وزن را دوچندان مي كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *