website statistics

ماساژ با صندلی ماساژور

ماساژ با صندلی ماساژور می‌ تواند یکی از راحت ترین روش های بهره مندی از ماساژ باشد. صندلی ماساژور جزو کامل ترین ابزار های ماساژ است که تمام قسمت های بدن را می تواند ماساژ دهد. ماساژ توسط این دستگاه به صورت هوشمند صورت می گیرد و می تواند در مقایسه با ماساژ درمانی که هزینه زیادی را باید صرف آن کرد، گزینه مناسبی محسوب شود.

 

ماساژ با صندلی ماساژور چگونه است؟

صندلی ماساژور نسبت به نوع ماساژ می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از آن ها فقط به جهت ماساژ دادن کمر مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر از سر و گردن تا انگشتان پا را نیز می توانند ماساژ دهند. برخی از صندلی های ماساژور از برنامه ماساژ استاندارد برخوردار می باشند و از این طریق می توانند به صورت برنامه ای سبک ماساژ را بر روی بدن افراد پیاده کنند.

در صندلی های ماساژور، تکنیک های سنتی و جدید با هم استفاده می شود و به نوعی روش های ماساژ مانند فشار، لرزش، ضربه ای و همچنین روش های سنتی با یکدیگر ترکیب می گردد. به این دلیل است که صندلی ماساژور را می توانیم یک وسیله کاملاً حرفه ای در ماساژ بدانیم.

 

چرا ماساژ با صندلی ماساژور نیاز است؟

به علت وجود درد های فیزیکی که ممکن است از آسیب دیدن در هنگام انجام دادن ورزش حرفه ای ناشی شود و یا به علت درد های عضلانی مزمن، درد مفصل و همچنین به دلیل فشار هایی که از استرس و اضطراب در محل کار و اجتماع بر بدن وارد می شود، به ماساژ با صندلی ماساژور نیاز خواهد بود. به جهت تسکین استرس و اضطرابی که از اختلالات ذهنی یا عاطفی ناشی می گردد، ماساژ می تواند یک گزینه بسیار مناسب محسوب شود.

طبق تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، ماساژ درمانی می تواند استرس را در افراد کاهش دهد و در پیشگیری از مشکلات و اختلالات عصبی کمک بسزایی نماید. علاوه بر موارد ذکر شده، ماساژ در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسیاری دارد. در صورتی که از صندلی ماساژور به صورت مداوم استفاده شود، می تواند در افزایش سطح انرژی، شادی و آرامش ذهنی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

انواع صندلی ماساژور

در حالت کلی، سه نوع صندلی ماساژور را در بازار می توانید مشاهده کنید. نوع اول صندلی ماساژور هایی هستند که از ویبره و یا همان لرزش به جهت ماساژ استفاده می نمایند. البته این مدل صندلی ماساژور ها قدیمی می باشد. نوع دوم صندلی هایی ماساژوری می باشد که از طریق رول و غلطک های مکانیکی می توانند ماساژ دهند. نوع سوم صندلی های ماساژور، صندلی هایی هستند که علاوه بر ماساژ رولی و لرزشی با کیسه هوا هم ماساژ می دهند.

این نوع از صندلی های ماساژور گران قیمت و پیچیده می باشند و جنس آن ها نیز چرم درجه یک است. عمل گرم کردن در قسمت پا در این نوع از صندلی های ماساژور، توسط اشعه مادون قرمز انجام می شود. همچنین، این مدل از صندلی های ماساژور یک پشتی به جهت افزایش گردش هوا و لرزش ماساژ در قسمت ران ها دارد. در قسمت بازو، پا و کف پا ماساژ توسط فشار هوا انجام می گیرد.

مزایای استفاده از صندلی ماساژور

ماساژ با صندلی ماساژور می تواند در کنار آرامشی که برای شما به وجود می‌ آورد، فواید و مزایای دیگری نیز داشته باشد که در ادامه این مقاله به چند مورد از مزایای انجام ماساژ با استفاده از صندلی ماساژور اشاره خواهیم کرد.

 

شل کردن ماهیچه ها

صندلی ماساژور از غلتک ها و گره‌ هایی برخوردار می باشد که با استراتژی خاصی در نقاط مختلف آن قرار داده شده است. با روشن کردن این صندلی، غلتک ها و گره ها خود به خود شروع به فعالیت می نمایند و نواحی مهم بدن را ماساژ می دهند. حرکات این غلتک ها به صورت منظم و مداوم می باشد و می تواند علاوه بر دور کردن خستگی یک روز کاری سخت از بدن، موجب فعال شدن ماهیچه ها نیز شود و بدین ترتیب درد ناشی از سفت شدن ماهیچه ها را نیز برطرف نماید.

 

کمک به گردش خون

از دیگر مزایای ماساژ با صندلی ماساژور، بهبود عملکرد دستگاه گردش خون می باشد. افزایش گردش خون نتایج بسیار مفیدی را می تواند برای افراد به دنبال داشته باشد و به نوعی در خلاص شدن از شر عضلات منقبض کمک بسزایی می‌ کند. هر چقدر گردش خون بهبود یابد، به همان میزان درد های مزمن کاهش یافته و به دنبال شل شدن عضلات بدن، احساس آرامش بیشتر می شود. علاوه بر آن، پوست بدن نیز در طول زمان می‌ تواند سالم تر باقی بماند.

 

تسکین درد جسمانی و تسکین روحی

در بخش قبلی اشاره کردیم که ماساژ دادن با استفاده از صندلی ماساژور می تواند گردش خون را بهبود دهد. به دنبال این موضوع باید انتظار داشت که با شل شدن عضلات و افزایش گردش خون درد های مزمن و آزار دهنده نیز از این طریق برطرف شوند.

ماساژ با صندلی ماساژور آیرست علاوه بر اینکه درد های جسمانی را می تواند رفع کند، باعث تسکین روحی نیز می گردد و استرس های روزمره را می کاهد. با کاهش استرس، خلق و خوی افراد نیز بهبود پیدا خواهد کرد و آرام تر می شوند. تمامی این مزایا به علت ترشح آندورفین در طول ماساژ است.

 

 

سوالات متداول

 آیا در هنگام استفاده از صندلی ماساژور باید لباس های خود را در آوریم؟

خیر، می توانید صندلی ماساژور را با لباس هم استفاده کنید. اما توصیه می گردد در هنگام ماساژ، زیورآلات نداشته باشید و لباس های ضخیم همانند گرمکن ورزشی نپوشید.

 

 خانم های باردار از صندلی ماساژور می توانند استفاده نمایند؟

ماساژ برای خانم های باردار می تواند بسیار مفید باشد. اما به جهت اطمینان بهتر است که با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

کلام آخر

به هنگام خرید صندلی های ماساژور با انواعی از این محصولات سر و کار داریم که شاید در مرحله انتخاب کار را دشوار می کنند. این که کدام یک از صندلی های ماساژور مناسب نیاز شماست باید مشخص گردد از این رو می توانید با خرید از شرکت ایرست‌ از مشاوره کارشناسان و متخصصان آن ها نیز بهره مند شوید. شرکت ایرست‌ با سال ها فعالیت در زمینه فروش انواع صندلی های ماساژور توانسته خود را در این زمینه محک بزند. همچنین شرکت ایرست‌ با دارا بودن کادری مجرب و متخصص می تواند در زمینه انتخاب و خرید صندلی ماساژور به شما کمک کند.