website statistics

افزایش عمر و جوانی با ماساژ

در طول تاریخ، در هر دو فرهنگ شرقی و غربی، ماساژ درمانی به عنوان ابزاری برای کمک به بهبود شرایط مختلف سلامت، افزایش تندرستی و تسکین درد مزمن است.ماساژ درماني قدمتي باستاني دارد كه محدود به زمان خاصی نیست و در هر مرحله از زندگی، صرف نظر از پیشینه، سن یا شغل باعث بهبود سلامت افراد می شود. ماساژ را نمي توان حتي براي كودكان ناديده گرفت، زيرا به رشد و تکامل  و تقويت ايمني  آنها کمک می کند.

بيشتر مردم فكر مي كنند ماساژ درمانی تنها محدود به بیماران خاص است اما حقيقت اينكه  افزایش عمر و جوانی با ماساژ غير قابل انكار است. ماساژ درماني علاوه بر بهبود سلامت کلی بدن باعث جوانی و شادابی پوست می شود.  اگر مي خواهيد بدون مصرف داروهاي مضر و عوارض آنها سبك زندگي سالمي داشته باشيد،ماساژ درماني انتخاب عاقلانه اي است.

استرس و آشفتگي ذهني در زندگي حال حاضر ما دو مقوله جدا نشدني هستند كه تمركز و توانايي ما را در انجام امور روزانه مان مختل مي كند. یکی از راه های بسیار موثر برای مدیریت و کاهش استرس، ماساژ منظم است. با تاثير مثبت بر ذهن، بدن و روح يكي از دلايلي كه باعث افزايش عمر و جواني مي شود.

دلایلی که ماساژ درمانی در هر سنی باعث جوانی می شود

  • بهبود سردرد و میگرن

افرادي كه داراي ميگرم يا سردردهاي حاد هستند هميشه آارزوي رهايي از درد مزمن و مهار نشدني ميگرن دارند. خوشبختانه ماساژ به بدن شما اجازه می دهد تا استرس و سموم بیشتری را آزاد کند که علاج درد سردرد و میگرن اسا.

  • بهبود سلامت و كيفيت زندگي

افرادي كه ماساژ درماني را تجربه كردند،بعد از آن آرامش ذهن بيشتري داشتند كه اين نشان مي دهد ماساژ چقدر در کاهش استرس، از بین بردن تنش، بهبود گردش خون و آرامش ذهن مفيد است. همه اين مئارد براي کیفیت يك زندگی ايده ال عالي است.

  • بهبود ذهنیت

همانطور كه مي دانيد بسياري از بيماري ها با ذهن و روان خراب مرتبط است ، افزایش عمر و جوانی با ماساژ نقطه شروع خوبي برای یک سبک زندگی سالم و رهايي ذهني است.

خواب با كيفيت

بركسي پوشيده نيست كه خواب خوب يكي از دلايل افزايش عمر و جواني است .ماساژ درماني با افزایش سطح سروتونین کیفیت خواب فرد را افزايش مي دهد و اين يكي ديگر از دلايل افزایش عمر و جوانی با ماساژ است.

 

  • مقابله با نشستن هاي طولاني مدت

نشستن هاي طولاني مدت اثرات منفي بر سلامتي و طول عمر است. ماساژ منظم نه تنها به شما کمک می‌کند پس از یک ماه پرمشغله در محل کار خود به آرامش برسيد، بلکه اثرات منفی سلامتی ناشی از نشستن در تمام روز را تا حد زیادی خنثی می‌کند.

كاهش اضطراب و افسردگی

يكي از دلايل افزایش عمر و جوانی با ماساژ افزايش هورمون هاي سروتونین و دوپامین و كاهش علائم افسردگی و اضطراب است.

 

  •  ایمنی را تقویت می کند

بزرگترين و مهم ترين دليل افزایش عمر و جوانی با ماساژ تقويت سیستم ایمنی بدن است. محققان گزارش کرده اند افرادی که تحت ماساژ درمانی قرار می گیرند، تغییراتی در پاسخ ایمنی و غدد درون ریز بدن خود تجربه می کنند كه باعث افزایش تعداد لنفوسیت‌ها و گلبول‌های سفید خون است.

كاهش عوارض جانبی در طول شیمی درمانی

بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی، پرتودرمانی یا بیوتراپی هستند معمولا عوارض جانبی منفی مرتبط با طول عمر را از قبيل درد، خستگی، حالت تهوع و اضطراب را تجربه مي كنند كه ماساژ اين عوارض را كاهش مي دهد.

 

  • کاهش استرس

یکی از مهم ترین تغییراتی که ماساژ درمانی برای بدن ایجاد می کند، کاهش استرس است. یکی از بهترین و لذت بخش ترین راه ها برای کاهش استرس ماساژ درمانی است با کاهش استرس اثرات پیری کاهش می یابد و این کاهش استرس باعث افزایش طول عمر و جوانی پوست می شود

  • افزایش تحرک

ماساژ راهی عالی برای افزایش تحرک و نشاط است ، افزایش تحرک نیز يكي از دلايل افزایش عمر و جوانی با ماساژ است.

  • گردش خون

گردش خون کلید شادابی، افزایش عمر و جوانی است، ماساژ گردش خون را افزایش می دهد مثلا پس از یک جلسه ماساژ تا هفته ها گردش خون در بدن حفظ مي شود.

یکی از تفاوت‌های اصلی بین افراد پیر و جوان‌، افزایش گردش خون است. بدن های جوان به دلیل گردش خون زیاد کارامد و فعال هستند اگر بازده گردش خون کاهش یابد، سلامت بدن نیز كم مي شود. به همین دلیل است که ماساژ با بهبود گردش خون، اثرات پیری را کاهش می دهد.

  • مقابله با اثرات منفی نشستن

نشستن طولانی مدت به سلامتی بدن آسیب می رساند اما ماساژ به نشستن های طولانی مدت مقابله می کند و باعث افزایش طول عمر و جوانی می شود همچنین به کاهش درد بالای کمر و شانه ناشی از نشستن در مقابل کامپیوتر و افزایش جریان خون کمک می کند (بی تحرکی منجر به کمبود جریان خون می شود و به فشار خون بالا کمک کند

سوالات متداول 

آيا مي توان با ماساژ زندگي شادتري داشت؟

جلسات منظم ماساژ باعث کاهش افسردگی و اضطراب می شود و با ترشح دوپامین و سروتونین اين احساس آرامش و شادی و تنظیم خلق و خوی را بيشتر مي كند.

آيا افزایش عمر و جوانی با ماساژ واقعيت دارد؟

اکثر ما زمانی که احساس خستگی، استرس بيش از حد داريم، ماهیچه های پیشانی تان منقبض می شود که اين سبب ایجاد خطوط ریز و چین و چروک بر روي صورت مي شود. ماساژ با كاهش تنش هاي روزانه سبب افزايش عمر و جواني مي شود.

 

آيا ماساژ درماني بر كيفيت زندگي تاثير دارد؟

در دنیایی مملو از كار ، مراقبت از خود برای سالم و قوی ماندن را ناديده مي گيريم كه اين بر افزايش عمر تاثير منفي مي گذارد. برای زندگی پرمشغله امروزي افزایش عمر و جوانی با ماساژ يكي از راه هاي بهتر زندگي كردن است.

تکنیک‌های ماساژ عمدتاً تمامي اندام ها، استخوان ها، ماهیچه ها و تاندون های بدن را احاطه کرده است. معمولاً 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا تأثیر کامل یک ماساژ ورزشی را احساس کنید و پس از آن احساس راحتی، شادابی و طراوت کنید.

 

نتیجه

در این دنیای پر سرعت، بسیاری از مردم فراموش می کنند که از خود مراقبت کنند ماساژ درمانی، از طریق کاهش استرس، بهبود خواب و بهبود گردش خون، اثرات پیری را کاهش می دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *