website statistics

نحوه كار مبل ماساژ

همانطور که مي دانيد ، مبل های ماساژ در طول سالها به طور فزاینده ای محبوب شده اند و همين  باعث افزایش تنوع و کارایی آنها هنگام ارائه ماساژ درمانی شده است.اگرچه درک نحوه کار مبل ماساژ مهم نیست ، اما داشتن آگاهی از نحوه عملکرد آن ضروري است، به ویژه هنگامی که به دنبال انتخاب برندهای مختلف در بازار باشيد.

مبل ماساژ که به ماساژ نشسته نیز معروف است نوعی ماساژ كه روي صندلي صورت مي گيرد و طوری طراحی شده که وزن و فشار بدن را از روی ستون فقرات برداشته و بين قسمت هاي سر ،گردن ، پشت ، شانه ها و بازوها تقسيم مي كند. با مبل ماساژ ديگر نيازي به روغن یا کرم نداريد و در هر زمان و مكاني مي توانيد ماساژ دريافت كنيد.

نحوه كار مبل ماساژ

اگر بخواهيم در مورد مبل ماساژ بهتر توضيح دهيم بايد گفت ، ماساژي كه از اين طريق دريافت مي كنيد جریان خون را به ماهیچه ها افزایش می دهد و آرامش مورد نیاز برای عملکرد صحیح اندام ها و كاهش درد را تسریع می کند. بنابراين اگر از آن دست افرادي هستيد كه در طول روز زیاد حرکت نمی کنید و تمام روز پشت ميز مي نشينيد، به طور طبیعی جریان خون در بدن تان کاهش می یابد و باعث درد در ماهيچه هاي بدن مي شود. بنابراين،ماساژ یک راه عالی برای پمپاژ دوباره خون و بهبود بافت ها مي شود و از آسیب به بافت ها جلوگيري مي كند.

اگر ورزشکار هستید ، استفاده از مبل ماساژ برای تسریع بهبودی از خستگی عضلانی ضروری است و به شما این امکان را می دهد،بدون نياز به مسکن ها یا داروهای ضد التهاب دردهاي ناشي از ورزش را تجربه نكنيد .

اجزای کلیدی مبل هاي ماساژ

برای درک نحوه عملکرد مبل ماساژ ، بهتر مراحل كار یک ماساژور واقعی را در نظر بگیرید. يك ماساژور حرفه ای از چندین تکنیک از قبيل فشار يا ورز دادن براي ماساژ دراستفاده مي كند. به طور مشابه ، یک مبل ماساژ مشابه نقش ماساژور طراحی شده است و از طریق ریزپردازنده هايي برنامه ریزی شده اند تا چندین روش ماساژ را به کاربر ارائه دهند.

اجزای کلیدی مبل هاي ماساژ :

  • غلتک ها

اهمیت غلتک ها را نمي توان در عملکرد مبل ماساژ ناديده گرفت. برای بیان بهتر ، غلتک ها نقش دست انسان را روی صندلی ماساژ بازی می کنند. بیشتر پیشرفت هایی که روی صندلی های ماساژ انجام می شود بر اساس افزایش انعطاف پذیری و حرکت کلی غلتک ها است.

  • چرخ دنده ها ، مکانیسم های ارتعاشی و موتورها

مبل های ماساژ برای ایجاد ماساژ حالت ارتعاشي دارند. برای ارتعاش مبل هاي ماساژور ، سازندگان از وسایل الکترونیکی كوچك به نام چرخ دنده در داخل صندلي استفاده كرده اند. برای ارتعاش موثر مبل ماساژ ، باید دارای چندین چرخ باشد.

  • ریزپردازنده

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ریزپردازنده به عنوان “مغز” صندلی عمل می کند و تمام دستورالعمل های ماساژ درمانی در آنجا ذخیره شده است. از طریق ریزپردازنده صندلی می توان فعاليت ماساژ درمانی را مديريت كرد.

  • کنترل از راه دور

کنترل از راه دور اثربخشی مبل ماساژ را افزایش می دهد. از طریق کنترل از راه دور می توانید ميزان غلتک ها و ارتعاشات صندلي را برای بهبود تجربه ماساژ تنظیم کنید.

نكات كار با مبل ماساژ

در حالت ایده آل ، مبل های ماساژ طوری طراحی شده اند که دردهاي شما را تسکین مي دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد حتي در تسکین کمردرد مزمن به منزله دارو مي باشند. بسته به نحوه استفاده از مبل ماساژ هنگام استفاده از آن نكات زير در نظر بگيريد:

  • در ابتدا هنگام استفاده از مبل ماساژ با تنظیمات آن آشنا شوید و مشخص کنید که کدام فشار با نیازهای شما مطابقت دارد.
  • ميزان استفاده از مبل ماساژ را زماني افزايش دهيد كه بدن به آن عادت كرده باشد و هنگام نشستن احساس راحتي كنيد.
  • قبل و بعد از ماساژ آب زيادي بنوشيد.
  • اگر کمردرد شما ناشی از آسیب یا فتق دیسک است از صندلی ماساژ استفاده نکنید.
  • 3 تا 4 بار در هفته به مدت 15 دقیقه از صندلی ماساژ استفاده کنید و از اين حد بیشتر نشود.
  • هنگام نشتن آرام بنشینید و پشت خود را به صندلی تکیه دهید. تا مبل ماساژور بتواند نقاط فشاری شما را به طور دقیق اسكن کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *