website statistics

قوانين اصلي و آداب ماساژ

براي آشنايي بيشتر با قوانين اصلي و آداب ماساژ مقاله زير را از دست ندهيد.

امروزه ديگر ماساژ در جامعه ما جا افتاده است و یکی از لوکس ترین و آرامش بخش ترین درمان هایی است كه هر فردي دوست دارد براي يكبار آن را امتحان كند. شايد تعجب كنيد اما استرس بيش از هر چيز ديگري در زندگي بر روح و روان انسانها در بشر تاثير گذاشته است . اكثر درمانگران براي مقابله و از بین بردن استرس و اضطراب فروخورده در روز، هفته یا حتی ماه‌ها افراد ماساژ را به عنوان راه حلي بدون عارضه و درماني تضميني توصيه مي كنند.

برای حداكثر بهرمندي از ماساژ درماني بايد درك كاملي از قوانين اصلي آداب ماساژ داشته باشيد،دانستن قوانین کلی آداب ماساژ می‌تواند به شما کمک کند تا از ماساژ بهترین استفاده را ببرید. براي آشنايي بيشتر با اين قوانين مقاله زير را از دست ندهيد.

قوانين اصلي و آداب ماساژ که باید رعایت کنید

  • دوش قبل از ماساژ

اکیداً توصیه می شود قبل از ماساژ دوش بگیرید. براي شروع ماساژ، رعایت بهداشت اكيدا توصيه مي شود.در طول ماساژ پوست باید شاداب و تمیز باشد و چرب و کثیف نباشد. زيرا چربی و پوست باعث مي شود روغن‌های ضروری و کرم‌های مورد استفاده تأثیري نگذارند.

  • وقت شناسي

به موقع حضور يافتن در جلسه ماساژ بسيار مهم است و زمان یا مدت ماساژ از زمانی شروع مي شود که درمانگر برای اولین بار کار ماساژ را روی بدن شما را شروع می کند .

  • پاسخ به پرسشنامه سلامت

پرسشنامه سلامت در مورد سلامتی شما و با اين هدف طراحي شده كه آيا ماساژ درمانی خوب است. به عنوان مثال، برای مقابله با لخته های خون از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، ماساژ بافت عمیق یا ماساژ ورزشی قطعا برای شما مناسب نیست زیرا لخته های خون داخلی را از بین مي برد. بنابراين با پاسخ شما به پرسشنامه ماساژگر متوجه بیماری شما و تجويز بهترين ماساژ مي شود.

  • پوشيدن لباس راحتي

رایج ترین رعايت اداب حين ماساژ اينكه در طول ماساژ چي بپوشم؟ خب اين بستگي به نوع ماساژ دارد مثلا برخی ماساژها مانند رفلکسولوژی یا ماساژ تونیا به نیاز به لباس پوشیدن دارند .با اين حال در حالت ایده‌آل، لباس زیرتان را بپوشید و خود را با حوله يا پرده های ارائه شده بپوشانید.  اين نكته را در نظر داشته باشيد كه پوشیدن لباس زیر به هیچ وجه مانع کار ماساژور نمی شود.

  • ارتباط صادقانه با ماساژور

اگر نوع ماساژ مورد نظر خود را نمی دانید، باید بايد با ماساژگر در میان بگذارید. اگرچه عموم مردم از ماساژهایی مانند سوئدی، بافت عمیق، ورزش یا آروماتراپی آگاه هستند، با اين حال بايد ماساژ مورد نياز خودتان را انتخاب كنيد.همچنين اهداف خود  را از ماساژ تعيين كنيد،مثلا آیا هدف شما از ماساژ آرامش است؟ یا كاهش و تسكين دردهاي عضلاني؟ بر اساس نیازهای خود، ماساژگر نوع ماساژ مناسب با نیازهای شما را تنظیم مي کند.

  • خوابيدن حين ماساژ

یک ماساژ واقعا خوب یک اثر آرام بخش بسیار قوی دارد و بسیاری از مراجعان در طول درمان در نهایت چرت می زنند كه اين به معني يافتن آرامش يافتن بدن است.

  • از پرسیدن نترسید

اگر در نحوه ماساژ احساس ناراحتی كنيد، از تکنیک خاصی خوشتان نمی‌آید، یا دوست داريد سالن ر ترك كنيد از طریق ماساژ بهتر ناراحتي خود را با ماساژگر در ميان بگذاريد.

  • حين ماساژ سکوت کنید

بسیاری از مردم دوست دارند فقط از ماساژ بدون مکالمه لذت ببرند و برای کمک به آرامش به موسیقی آرامش بخش گوش دهند.

  • قبل از ماساژ خیلی غذا نخورید

درست مانند شنا، بهتر است قبل از ماساژ غذا نخوريد، زيرا ماساژ تاثیر زیادی بر روی کارکرد دستگاه گوارش دارد .

 

به طور خلاصه،اگر قبلا هرگز ماساژ نداشته اید یا قصد دارید اولین ماساژ خود را انجام دهید، به طور حتم بايد قوانین آداب ماساژ را رعایت کنید. این قوانین زمانی اعمال می شود که در سالن ماساژ، اسپا یا حتی در خانه ماساژ می گیرید بهتر با قوانين و آداب ماساژ آشنايي كامل داشته باشيد.