طرز کار صندلی ماساژ

طرز کار صندلی ماساژ

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژ می تواند به بسیاری از سؤال های بی جواب شما در خصوص این محصولات پاسخ دهد. به عبارتی دیگر در این مقاله هدف این است که شما با روش کار صندلی های ماساژ آشنا شوید و به تبع آن درباره مزایا و کارایی صندلی های ماساژ نیز آشنا خواهید شد و حتی درباره قیمت بالای آن ها نیز به جواب های منطقی می رسید. در اینجا قصد داریم که به طور جامع و دقیق طرز کار و نحوه عملکرد صندلی های ماساژ را بررسی کنیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

طرز کار صندلی ماساژ چگونه است؟

 برای اینکه با نحوه کار صندلی های ماساژ آشنا شوید ابتدا باید بدانید که در ساختار آن ها چه اجزائی به کار رفته است. موتور ها، چرخ دنده ها، اهرم ها، غلتک ها و لوازم الکترونیکی پیشرفته از جمله اجزائی هستند که در ساخت صندلی های ماساژ از آن ها بهره برده اند. طرز کار یا نحوه عملکرد صندلی ماساژ در گرو عملکرد این اجزاء می باشد. به همین منظور در ادامه درباره عملکرد و وظایف هر یک از اجزاء توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا در نهایت طرز کار صندلی ماساژ برای شما معلوم گردد.

 

۱_ موتور ها، دنده ها و مکانیسم ارتعاشی

 به هنگام استفاده از صندلی ماساژ متوجه لرزش هاییدر آن خواهید شد که در اصل این لرزش ها توسط موتور ها به وجود می آیند. موتور ها نیز به چرخ های وزن دار با مراکز ثقل نامتعادل وصل می گردند، پس با این اوصاف زمانی که یک چرخ می چرخد، تکان خورده و یک ارتعاش را ایجاد می نماید. به عبارتی ساده تر، صندلی های ماساژ به جهت دریافت لرزش از چندین چرخ دنده و چرخ بهره می برد، البته توجه داشته باشید که سرعت چرخ دنده ها و چرخ ها به وسیله کاربر قابل کنترل هستند.

 

۲_ غلتک ها

 هر چقدر که صندلی های ماساژ پیشرفته تر و مدرن تر باشند، غلتک های لاستیکی آن ماساژ بهتری را ارائه خواهند داد. در این صندلی ها غلتک های چرخ داری (حدودا به اندازه یک توپ تنیس) تعبیه شده اند، محل قرارگیری آن ها در امتداد مسیری در پشت صندلی ماساژور می باشد، البته در بعضی از مدل ها غلتک ها در قسمت پشتی پا، ساق پا و ران نیز قرار دارند. همچنین غلتک ها به تمامی جهت ها اعم از: چپ، راست، بالا، پایین و به صورت دایره ای هم می چرخند.

از طرفی در برخی از مدل ها شاهد این هستیم که غلتک ها به داخل و خارج هم حرکت می کنند و از لحاظ شدت و عمق فشار با همدیگر فرق دارند.

 

۳_ کیسه های هوا

 در صندلی ماساژ بین ۴ الی ۱۰۰ عدد کیسه هوا وجود دارد که به طور معمول این کیسه های هوا در امتداد تکیه گاه های بازو و قسمت پایی صندلی قرار می گیرند. در طول ماساژ، آن ها باز و بسته می شوند، در واقع کیسه های هوا به وسیله شلنگ هاییبه کمپرسور وصل شده اند، این کمپرسور آن ها را پر از هوا و سپس خالی از هوا می کند. به یاد داشته باشید که شما به عنوان کاربر می توانید طوری برنامه ریزی کنید که کیسه های هوا با سرعت های مختلفی باد شوند.

 

۴_ سیستم درازکش

 همانطور که می دانید ساختار کلی صندلی ماساژ مانند صندلی های معمولی است یعنی مانند آن ها قسمت نشیمنگاه، تکیه گاه و قسمت پایی دارند، به همین دلیل سیستمی در آن ها وجود دارد که به کمک آن می توانید قسمت پایی را بالا آورده و قسمت تکیه گاه را نیز پایین ببرید تا صندلی به گونه ای قرار گیرد که شما در حالت درازکش باشید. در این موقعیت سیستم درازکش حالت جاذبه صفر را فعال می کند و باعث می شود که فشار از روی ستون فقرات کاربر برداشته شود.

 

۵_ کنترل از راه دور

 اکثرا صندلی های ماساژ توسط ریموت کنترل می شوند که این ریموت ها گاها بی سیم و گاها سیمی هستند. کاربر با کنترل از راه دور شدت ماساژ، سطح گرما و وضعیت درازکش صندلی را تعیین می کند، از طرفی با کنترل از راه دور می توان از بین برنامه های متنوع ماساژ یکی را به دلخواه انتخاب کرد. در سال های اخیر شاهد صندلی های ماساژی هستیم که کنترل فیزیکی را حذف کرده اند و تنها به دستورات صوتی پاسخ می دهند.

 

۶_ ریز پردازنده

 به طور کلی تمامی اجزاء صندلی های ماساژ حول محور ریز پردازنده فعالیت می کنند چرا که ریز پردازنده اصطلاحا مغز صندلی ماساژ است و در اصل یک هارد دیسک کامپیوتری می باشد، در این هارد کلیه اطلاعات و دستوراتی که صندلی ماساژ باید بداند ذخیره شده است. پس با این حساب طرز کار صندلی ماساژ از طریق ریز پردازنده رقم می خورد بدین صورت که کاربر از طریق کنترل از راه دور دستوری را به صندلی صادر می کند و ریز پردازنده پیام را به قطعه مربوطه ارسال می کند، در نهایت صندلی ماساژ فعالیتی متناسب با خواسته کاربر را انجام می دهد.

 

۷_ عناصر گرمایشی

 برای بسیاری از گرفتگی های عضلانی گرما بهترین جواب است، به همین دلیل در صندلی های ماساژ پد های الکتریکی به کار گذاشته شده که منبع گرما هستند. در واقع گرما با کمک فناوری مادون قرمز به کاربر منتقل می شود و بدین طریق کاربر یک ماساژ حرارتی بی نقصی را دریافت می کند.

 

طرز کار صندلی ماساژ دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی با همدیگر چه تفاوتی دارد؟

 تفاوت اصلی آن ها در توانایی و شدت غلتک های پشت صندلی می باشد. در توصیفی ساده تر باید گفت که در صندلی های ماساژ دو بعدی غلتک ها از چپ به راست و از بالا به پایین حرکت می کنند. در حالی که در صندلی های ماساژ سه بعدی غلتک ها از چپ به راست، بالا به پایین، داخل و خارج و همچنین به صورت مورب نیز حرکت می کنند.

در طرف دیگر صندلی های ماساژ چهار بعدی را داریم که تمامی عملکرد های صندلی ماساژ سه بعدی را دارند و علاوه بر آن قابلیت چرخش و تغییر شدت غلتک ها برای ماساژی عمیق تر را نیز دارا می باشند. با این اوصاف باید دانسته باشید که طرز کار صندلی ماساژ چهار بعدی حرفه ای تر و پیشرفته تر از نمونه های قبلی می باشد.

 

کلام آخر

 هدف ما در این مقاله بررسی طرز کار و نحوه عملکرد صندلی های ماساژ بود که سعی داشتیم با بیانی ساده و قابل فهم آن را برای عموم مخاطبان توضیح دهیم چرا که آشنایی با طرز کار آن ها می تواند شما را برای خرید این محصولات مطمئن تر کند، امیدوارم مطالب ارائه شده مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *